Guest guest Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Hello, My name is Annelies, I am mum to Finlay (5, bilateral fronto-parietal pmg) I am from Belgium but currently live in London. If you have any questions you would like to get answered in Dutch, please do not hesitate to contact us direct. Do you know which type of pmg your son has? Where was he diagnosed and are you happy with the doctors? I ask because we may be moving back to Belgium for a few years in spring time. Annelies Welcome to new member > Email address: juri.planckaert > <juri.planckaert@ <mailto:juri.planckaert%40yahoo.co.uk> yahoo.co.uk> > > Comment from user: > Hello, our son Josse has polymicrogyria. We are from > Belgium, if you > want to tell something to us, please feel free to contact > us. Our > website is www.familieplanckaert.be (it's not in english) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest guest Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Hoi Annelies, Héél erg bedankt voor je berichtje! Zoals je aangaf schrijf ik dus het berichtje in het nederlands. Is ook een stukje gemakkelijker hé ;-) Josse is geboren op 02/05/06. In het begin was er alleen sprake van verstijving van de gewrichten aan zijn handjes. (arthrogryposis) Maar na 3 maanden traden er salaamkrampen op (epileptische dus) maar nog geen hypsaritmie. Ik weet niet of dat bij jullie het geval was. Dit was toch te zien op EEG. Er werd geprobeerd met Sabril en Topamax om de aanvallen onder controle te krijgen (hier in het UZ, wij werken hier ook) en dit lukte op 01/09/06. Hij was toen 3 weken aanvasvrij maar daarna werden de aanvallen terug heviger. Hij nam medicatie (Sabril, Topamax, Mogadon, Depakine) in maar werd er heel suf van en hij at bijna niet meer. Hij heeft ook slikstoornissen. Vaste voeding gaat wel beter dan een flesje melk. Maar het is zoeken… Dinsdag ll. is hij opnieuw opgenomen op 2k6 voor een acth-kuur. Hopelijk slaat deze aan en zullen de aanvallen verminderen, of hopelijk verdwijnen. We maken ons natuurlijk geen illusies maar ja, hopen mogen we altijd doen hé. Zoals ik al schreef is Josse in behandeling in het UZ bij Dr. Verhelst van kinderneurologie. Ook Prof. Van Coster volgt Josse op. En jullie? Bij wie zijn jullie ten rade gegaan? Hoe is je dochtertje nu? Heeft zij ook een mentale en/of motorische handicap? Vele groetjes en alvast bedankt Juri en familie Citeren barry mcalpine : > Hello, > > My name is Annelies, I am mum to Finlay (5, bilateral fronto-parietal > pmg) I am from Belgium but currently live in London. If you have any > questions you would like to get answered in Dutch, please do not > hesitate to contact us direct. > Do you know which type of pmg your son has? Where was he diagnosed and > are you happy with the doctors? > I ask because we may be moving back to Belgium for a few years in spring > time. > > Annelies > > > Welcome to new member > > > Email address: juri.planckaert > > <juri.planckaert@ <mailto:juri.planckaert%40yahoo.co.uk> yahoo.co.uk> > > > > Comment from user: > > Hello, our son Josse has polymicrogyria. We are from > > Belgium, if you > > want to tell something to us, please feel free to contact > > us. Our > > website is www.familieplanckaert.be (it's not in english) > > > > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest guest Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 To Juri, I have read your message and one thing is of great concern to me. Mogodon. This drug nearly ruined our daughter Kym. This drug is a muscle relaxing drug. With Kym she went from normal drinking to loosing all ability to drink. She slept all day and night and was totally floppy. She became dehidrated and had to got to hospital to be hydrated. I hope that you will consider to take Josse off this medication. If the doctor won't than just reduce it by yourself. ACTH works for some children but not all. If it does work than you must note that Josse will get a lot of weight gain. Please take care and best wishes. janice ] Welcome to new member > > > Email address: juri.planckaert > > <juri.planckaert@ <mailto:juri.planckaert%40yahoo.co.uk> yahoo.co.uk> > > > > Comment from user: > > Hello, our son Josse has polymicrogyria. We are from > > Belgium, if you > > want to tell something to us, please feel free to contact > > us. Our > > website is www.familieplanckaert.be (it's not in english) > > > > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest guest Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 Hello Janice Thank you for your email. Indeed the Mogadon is a very relaxing drug. Josse went too from normal drinking to loosing all and he was also dehydrated. Now he has three medications: Topamax, Depakine and Sabril. Since last Wednesday he is on the ACTH. Yesterday was the first day since 20th septemeber he has no attacks of epilepsy. One question: did Kym had a lot of epilepsy attacks? And have other children with PMG these things too? And our concern: does many children have severe mental retardation? How is Kym doing it now? Thank you for your time! Juri & family www.familieplanckaert.be <http://www.familieplanckaert.be/> _____ Van: polymicrogyria [mailto:polymicrogyria ] Namens and Janice Groenwold Verzonden: maandag 6 november 2006 2:54 Aan: polymicrogyria Onderwerp: RE: Welcome to new member - Juri & Josse To Juri, I have read your message and one thing is of great concern to me. Mogodon. This drug nearly ruined our daughter Kym. This drug is a muscle relaxing drug. With Kym she went from normal drinking to loosing all ability to drink. She slept all day and night and was totally floppy. She became dehidrated and had to got to hospital to be hydrated. I hope that you will consider to take Josse off this medication. If the doctor won't than just reduce it by yourself. ACTH works for some children but not all. If it does work than you must note that Josse will get a lot of weight gain. Please take care and best wishes. janice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest guest Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Juri, Thankyou for your reply and questions. Kym is on Keppra, Primidone and Gabitril at the moment. Seems to be working ok for her at this time. This can change overnight with her as sometimes the drug just does not work anymore or she has many more seizures than normal. Kym had seizures every 5 minutes when she was a baby. We had a constant struggle with seizures and have never yet had seizure control. She still has about 3 a day on a good day. Her seizures change as she gets older. She is now 13 1/2 years old and is a beautiful girl. Kym is developmently delayed.She does not talk at all. She can walk with me holding her. She has a Mey walker and we are in the process of buying her a 3 wheeler bike, which is very exciting. She has her own web site which her sister set up so have a look at it. This has lots of information on Kym, so I hope you have a look and enjoy reading all about her. Kym also has Ohtahara Syndrome. She was only diagnosed with PMG 2 years ago when we had a MRI done because of her laughing seizures (Gelastic seizures) http://renaegronewold.blogspot.com/ Kind regards, janice ] RE: Welcome to new member - Juri & Josse Hello Janice Thank you for your email. Indeed the Mogadon is a very relaxing drug. Josse went too from normal drinking to loosing all and he was also dehydrated. Now he has three medications: Topamax, Depakine and Sabril. Since last Wednesday he is on the ACTH. Yesterday was the first day since 20th septemeber he has no attacks of epilepsy. One question: did Kym had a lot of epilepsy attacks? And have other children with PMG these things too? And our concern: does many children have severe mental retardation? How is Kym doing it now? Thank you for your time! Juri & family www.familieplanckaert.be <http://www.familieplanckaert.be/> _____ Van: polymicrogyria [mailto:polymicrogyria ] Namens and Janice Groenwold Verzonden: maandag 6 november 2006 2:54 Aan: polymicrogyria Onderwerp: RE: Welcome to new member - Juri & Josse To Juri, I have read your message and one thing is of great concern to me. Mogodon. This drug nearly ruined our daughter Kym. This drug is a muscle relaxing drug. With Kym she went from normal drinking to loosing all ability to drink. She slept all day and night and was totally floppy. She became dehidrated and had to got to hospital to be hydrated. I hope that you will consider to take Josse off this medication. If the doctor won't than just reduce it by yourself. ACTH works for some children but not all. If it does work than you must note that Josse will get a lot of weight gain. Please take care and best wishes. janice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest guest Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Hallo Juri, Sorry voor de vertraging bij het antwoorden. Ik heb een heel druk weekend achter de rug. Ik ben origineel van Berlare, maar ik woon al 12 jaar in Bromley bij Londen. Finlay’s diagnose is al een paar keer veranderd, afhankelijk van de dokters die de scan-foto’s bekeken. De dokters in Aalst hadden het in eerste plaats correct met hun diagnose van polymicrogyria, dan werd het hier in Londen lissencephaly genoemd. Een dokter in Cardiff die met Dr Dobson heeft gewerkt zei bilateral perisylvian pmg en Prof Neville in Great Ormond Street Hospital zegt bilateral fronto-parietal pmg. Niet dat het veel belang heeft welke naam men het exact geeft, voor zover men de symptomen bekijkt is het de spasticiteit die meest opvalt. Finlay heeft (nog) geen epilipsie en we hopen dat dit zo blijft. Hij zit in een rolstoel en heeft een loophulp & stahulp. Hij spreekt niet en eet heel weinig. Hij heeft een gastrostomy (geen idee van de nederlandse naam : maagsonde??) Hij is een heel gelukkig kind met een goed gevoel voor humor. Hij gaat naar een school voor fysiek gehandicapte kinderen waar hij een communicatiesysteem gebruikt met een symbolenboek. Er staan een paar foto’s van Finlay op de polymicrogyria website. Uiterlijk zie je niets verkeerd ann Finlay, behalve dat hij een heel klein hoofd heeft. Het heeft een goed aantal maanden geduurd eer de dokters toegaven dat ik gelijk had en dat er iets mis was met Finlay. We hebben geen idee wat de pmg heeft veroorzaakt en dat is frustrerend, maar uiteindelijk onbelangrijk. Hij schrikt nog heel gemakkelijk, en dat wordt erger als hij koorts heeft. Toen hij klein was was het een nachtmerrie om met hem te reizen. Niet echt gemakkelijk met al onze familie zo ver weg!! De moro-reflex was zo erg dat hij niet op zijn rug kon liggen voor de eerste 2 jaar. Daar is hij nu overheen, maar hij slaapt nog steeds heel slecht. We moeten gemiddeld 4 keer voor hem op elke nacht. Hier in Bromley zijn er nog 2 andere jongens met polymicrogyria. De oudste is 6 en is iets meer mobiel dan Finlay, de jongste is 3 en heeft epilepsie en is fysiek zwakker. Het is zo moeilijk te zeggen hoe onze kinderen zullen ontwikkelen. Het is goed te horen dat Josse een dag zonder aanval had. Ik hoop dat het effect van zijn behandeling zo positief voortgaat. In Mei of Juni volgend jaar komen wij naar Belgie voor een paar jaar. Het lijkt erop dat we in Tervuren zullen terecht komen. Voor Finlay zal dat de grootste aanpassing zijn. Hij moet dan naar een nieuwe school en alles in het Nederlands doen. We hebben met Finlay niet zoveel Nederlands gesproken dan met Gregor, onze oudste zoon (8), omdat het zo moeilijk was te weten hoeveel hij begreep. Ik moet nu in de komende maanden zijn kennis uitbreiden om de overgang te vergemakkelijken. Wij hebben nu ook een dochter, Rowan, van 7 maand, die normaal ontwikkelt. Onze familie is een beetje genormaliseerd. De aankomst van Rowan heeft de focus van de handicap weggenomen. Finlay is nu een heel trotse grote broer. Laat ons weten hoe het jullie verder gaat. Ik geloof niet dat er in Belgie vele gevallen van pmg zijn. Mijn gynaecoloog in Gent, Dr Onghena, had in zijn lange carriere nog nooit een geval van pmg gezien. Hij had mij niet meer gezien na week 19 van de zwangerschap toen alles nog normaal leek. Daar pmg slechts laat in de zwangerschap ontwikkelt, is het ook moeilijk om vinden. Ik kan jullie alleen veel sterkte wensen en zeggen dat dit een heel goed forum is voor informatie over alle aspecten van pmg. De allerbeste wensen van de McAlpine familie Welcome to new member > > > Email address: juri.planckaert > > <juri.planckaert@ <mailto:juri.planckaert%40yahoo.co.uk> yahoo.co.uk> > > > > Comment from user: > > Hello, our son Josse has polymicrogyria. We are from > > Belgium, if you > > want to tell something to us, please feel free to contact > > us. Our > > website is www.familieplanckaert.be (it's not in english) > > > > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest guest Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 Hoi Barry en Annelies Sorry voor het late antwoorden maar onze Josse ligt nu al 5 weken in het ziekenhuis. Normaal kregen we hem deze week mee naar huis maar hij is hier moeten blijven omdat er een infectie gezien was in zijn bloed en deze morgen heeft hij ook nog moeten braken. Dus moet hij nog een beetje blijven. Hopelijk niet te lang niet meer, maar ja, hij is in de zorgen hé. Hoe oud is Finlay juist? Ik denk idd dat er niet veel gevallen zijn hier in België. Er is ook nog een kindje in Waregem, niet zo heel ver van ons vandaan. Voor de rest lees ik veel mee op dit forum, ik vind het alleszins een goeie hulp! Onze Josse begint terug wat geluidjes te maken. Hopelijk vordert hij zo verder. Misschien kan hij later ook niet praten, dat weten we dus totaal niet hé. Ik denk dat het echt heel persoonsgebonden is. Maar we moeten ons op het ergste voorbereiden hé. Maar ieder stapje dat hij vooruitgang boekt is welgekomen en dat stemt ons enorm gelukkig!! Hij heeft al 4 weken geen aanvallen meer gehad. Blijkbaar heeft de ACTH-kuur toch geholpen! Nu maar duimen dat alles goed blijft! Op de website probeer ik ook zo veel mogelijk te posten, 'k zit nu wel een tweetal dagen achter. Maar dat wordt wel bijgewerkt. Ik ga jullie nu laten. Vele groetjes van de familie Planckaert Juri en co www.familieplanckaert.be slukes xxx Citeren barry mcalpine : > Hallo Juri, > Sorry voor de vertraging bij het antwoorden. Ik heb een heel druk > weekend achter de rug. > > Ik ben origineel van Berlare, maar ik woon al 12 jaar in Bromley bij > Londen. Finlay’s diagnose is al een paar keer veranderd, afhankelijk van > de dokters die de scan-foto’s bekeken. De dokters in Aalst hadden het in > eerste plaats correct met hun diagnose van polymicrogyria, dan werd het > hier in Londen lissencephaly genoemd. Een dokter in Cardiff die met Dr > Dobson heeft gewerkt zei bilateral perisylvian pmg en Prof Neville in > Great Ormond Street Hospital zegt bilateral fronto-parietal pmg. Niet > dat het veel belang heeft welke naam men het exact geeft, voor zover men > de symptomen bekijkt is het de spasticiteit die meest opvalt. > > Finlay heeft (nog) geen epilipsie en we hopen dat dit zo blijft. Hij zit > in een rolstoel en heeft een loophulp & stahulp. Hij spreekt niet en eet > heel weinig. Hij heeft een gastrostomy (geen idee van de nederlandse > naam : maagsonde??) Hij is een heel gelukkig kind met een goed gevoel > voor humor. Hij gaat naar een school voor fysiek gehandicapte kinderen > waar hij een communicatiesysteem gebruikt met een symbolenboek. Er staan > een paar foto’s van Finlay op de polymicrogyria website. Uiterlijk zie > je niets verkeerd ann Finlay, behalve dat hij een heel klein hoofd > heeft. Het heeft een goed aantal maanden geduurd eer de dokters toegaven > dat ik gelijk had en dat er iets mis was met Finlay. We hebben geen idee > wat de pmg heeft veroorzaakt en dat is frustrerend, maar uiteindelijk > onbelangrijk. > > Hij schrikt nog heel gemakkelijk, en dat wordt erger als hij koorts > heeft. Toen hij klein was was het een nachtmerrie om met hem te reizen. > Niet echt gemakkelijk met al onze familie zo ver weg!! De moro-reflex > was zo erg dat hij niet op zijn rug kon liggen voor de eerste 2 jaar. > Daar is hij nu overheen, maar hij slaapt nog steeds heel slecht. We > moeten gemiddeld 4 keer voor hem op elke nacht. > > Hier in Bromley zijn er nog 2 andere jongens met polymicrogyria. De > oudste is 6 en is iets meer mobiel dan Finlay, de jongste is 3 en heeft > epilepsie en is fysiek zwakker. Het is zo moeilijk te zeggen hoe onze > kinderen zullen ontwikkelen. > > Het is goed te horen dat Josse een dag zonder aanval had. Ik hoop dat > het effect van zijn behandeling zo positief voortgaat. > > In Mei of Juni volgend jaar komen wij naar Belgie voor een paar jaar. > Het lijkt erop dat we in Tervuren zullen terecht komen. Voor Finlay zal > dat de grootste aanpassing zijn. Hij moet dan naar een nieuwe school en > alles in het Nederlands doen. We hebben met Finlay niet zoveel > Nederlands gesproken dan met Gregor, onze oudste zoon (8), omdat het zo > moeilijk was te weten hoeveel hij begreep. Ik moet nu in de komende > maanden zijn kennis uitbreiden om de overgang te vergemakkelijken. > > Wij hebben nu ook een dochter, Rowan, van 7 maand, die normaal > ontwikkelt. Onze familie is een beetje genormaliseerd. De aankomst van > Rowan heeft de focus van de handicap weggenomen. Finlay is nu een heel > trotse grote broer. > > Laat ons weten hoe het jullie verder gaat. Ik geloof niet dat er in > Belgie vele gevallen van pmg zijn. Mijn gynaecoloog in Gent, Dr Onghena, > had in zijn lange carriere nog nooit een geval van pmg gezien. Hij had > mij niet meer gezien na week 19 van de zwangerschap toen alles nog > normaal leek. Daar pmg slechts laat in de zwangerschap ontwikkelt, is > het ook moeilijk om vinden. > > Ik kan jullie alleen veel sterkte wensen en zeggen dat dit een heel goed > forum is voor informatie over alle aspecten van pmg. > > De allerbeste wensen van de McAlpine familie > > > Welcome to new member > > > > > Email address: juri.planckaert > > > <juri.planckaert@ <mailto:juri.planckaert%40yahoo.co.uk> > yahoo.co.uk> > > > > > > Comment from user: > > > Hello, our son Josse has polymicrogyria. We are from > > > Belgium, if you > > > want to tell something to us, please feel free to contact > > > us. Our > > > website is www.familieplanckaert.be (it's not in english) > > > > > > > > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts